Banános palacsinta házi csokis mogyorókrémmel (tej és gluténmentes, lehet paleo)


 A csokis mogyorókrém  előállítása nem egyszerű, csak akkor érdemes hozzálátni, ha sok időnk van rá, és türelemben sincs hiány. Mondanám, hogy érdemes belőle egyszerre nagyobb menyiséget csinálni, de nekem még sosem sikerült 1 üvegnél nagyobb adaghoz elegendő mogyorót pucolnom...viszont az íze  kárpótol. Majdnem mindenért J  Maga a palacsinta pedig tényleg gyorsan elkészül, tehát ha a hűtőben figyel egy üveg házi mogyorókrém, akkor villámgyorsan előáll a lustálkodós hétvége tökéletes reggelije. Vagy uzsonnája. Vagy egy kis finomság csak úgy...mert megérdemeljük...


 Hozzávalók 1 személyre:

  • 1 banán
  • 1 egész tojás
  • 1 teáskanál olaj
  • annyi (1-2 evőkanál) alap gluténmentes lisztkeverék, hogy sűrű palacsintatésztát kapjunk (paleo változathoz mandula vagy tápióka lisztet használjunk)
  • olaj a sütéshez (nálam kókusz olaj)
Pépesítsük a banánt. Ehhez szerintem tökéletesen elegendő egy egyszerű villa használata, a gépesítést csak a mosogatás szerelmeseinek javaslom. Adjuk hozzá a tojást, és keverjük el. Viszonylag híj masszát kapunk, amit szükséges liszttel kicsit sűrűbbé varázsolnunk. 

Kenjünk ki olajjal egy teflon serpenyőt, azaz egy ecset segítségével olajozzuk be. Nagyon kevés olajra van szükség, hiszen a masszába már tettünk zsiradékot, ezért ajánlom ezt a technikát. 1-2 evőkanálnyi adagokat halmozzunk a palacsintasütőbe, és süssük meg a palacsintákat. Az alap palacsinta receptnél láthattok képeket is a sütésről.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések