Párolt spárga vegán sajtszósszal (tej és gluténmentes, tojásmentes)


Imádom a spárgát. Általában zöldet veszek, mert ezt nem kell pucolni. Most sajtszószt készítettem hozzá, aminek olyan íze van, mint a moziban a sajtos nachos szósznak, de ez tejtermék mentes.
Hozzávalók a sajtszószhoz (ami egyébiránt nachos-hoz is jól illik)
  • 2 közepes méretű burgonya paleo esetén édesburgonya
  • 3  nagyobbacska répa
  • 1/2 - 1 csészényi sörélesztő pehely
  • 1 evőkanál citromlé
  • 3 evőkanál gluténmentes szójaszósz (pl ilyen), paleo esetén coconut aminos
  • 2 teáskanál szírított foghagyma por
A krumplikat és a répát hámozzuk meg, főzzük puhára. Ha kész minden egyéb hozzávalóval tegyük turmixgépbe. Ha túl sűrű lenne, a zöldségek főzőlevével hígíthatjuk.

Sajt íze a sörélesztő pehelytől lesz. Ha fél csészényit használunk enyhébb, ha egy egész csészényit erősebb íze lesz. Először használjunk kevesebbet, és kóstolgassuk.

A spárgát párolóedényben pároljuk puhára, vagy egyszerűen forró vízben pár perc alatt főzzük meg. Ez utóbbi esetben a főzővízbe, előbbi esetben a pároló vízbe tegyünk 1 evőkanál cukrot és 1 teáskanálnyi sót.

Ha elkészült öntsük nyakon a sajtszósszal. Ha nem köretként, hanem csak magában ennénk tökéletes megoldás, ha a spárgát egyszerűen belemártogatjuk a szószba. Nekem vacsorára is tökéltes, de egy lazább buli egyik fogásaként is el tudom képzelni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések