Spenóttal töltött csirkemell (tej és gluténmentes, tojásmentes) +egy 10 perces vacsora ötlet


Most inkább ötlet, módszer következik, mint pontos recept. Megmutatom hogy lehet glutén és tej nélkül isteni spenótfőzit csinálni, majd betölteni azt néhány csirkemellbe, hogy most ne a hús kerüljön a főzelékre, hanem ez utóbbi bele az előbbibe. Unalom ellen :-)

Imádom a spenót főzeléket, de megfogadtam ugye, hogy egy éven keresztül nem főzöm meg  kétszer ugyan azt az ételt, tehát kénytelen vagyok különböző cselekhez folyamodni. Ez is egy ilyen...


Készítettem egy isteni spenótfőzit, majd megtöltöttem vele az előzetesen befűszerezett csirkemelleket. 

Mirelit spenótot használtam, mert azt gyorsabb elkészíteni, a levelek tisztogatására csak hét végén lenne időm, egy rohanós hétköznap estébe semmiképpen sem fér bele. Olyan spenótot vettem, amit nem pürésítettek, egész leveleket tartalmazott, ez itt most fontos, mert csak ez használható töltelékként. A fagyasztott spenótot kiengedtem, majd jól kinyomkodtam belőle a nedvességet, hogy ne áztassa el a tölteléket.

Készítettem egy sűrű besamellt, amihez tejmentes margarinon kicsit megpirítottam fehér rizslisztet, majd apránként felengedtem szójatejjel. Most cukrozott bolti szójatejet használtam - összehasonlítottam ugyan azon márka cukormentes verziójával, és bár ebben volt cukor, valamiért kevesebb ismeretlen anyagot tartalmazott, mint az elvileg natúr társa, így ezt választottam. Egyébként ettől sokkal finomabb lesz a besamell, igazából mindig ebből szoktam csinálni, csak most gondoltam elkalandozok az egészségesebb verzió felé, de nem győzött meg a címke, hogy a cukrozatlan lenne az. Szóval maradtam a szokásos Alpro szójatejemnél.

A besamellt sóval, borssal és szerecsendióval fűszereztem, ez utóbbiból rengeteget reszeltem bele, mert szeretem.

Sűrű szószt készítettem, sűrűbbet, mint amikor mondjuk lasagne alkotórészeként használom, és sokkal erősebben is fűszereztem annál elsősorban a borsos edénynél lódult meg a kezem, és most fokhagymát is tettem bele bőven - alapból ez nem szokott benne lenni.


A csirkemmelekre kis zsebeket vágtam egyéles késsel, és megtöltöttem besamelles spenóttal, majd 200 C-os sütőben szép pirosra sütöttem. 

Ezt az ételt másnapra készítettem, mer bár dolgozni nem kellett vele sokat, a sütéssel együtt csak nagyon későn készült el, így nagyobb adag besamellt gyártottam, és ehhez csak egy részét használtam fel.

Miután kivettem a töltelkhez szükséges mennyiséget a maradék besamellt tovább hígítottam, és csak utána tettem hozzá ehhez is egy adag spenót levelet.

Az eredmény valódi spenót főzelék lett, ami így kb 10 perc alatt készen volt, és már ehettük is. Tükörtojást készítettem hozzá. A töltött csirkemellek pedig másnap kerültek asztalra, amikor már csak köretet kellett összedobnom hozzá.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések