Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Friss

Köles felfújt (tej és glutémentes)

Hozzávalók 8 adaghoz:

2 egész tojás 180 gr köles (1 bögrényi)250 ml növényi tej (1 bögrényi)750 ml víz (2,5 bögrényi)40 gr méz (2 evőkanálnyi)30 gr cukor (2 evőkanálnyi) Elkészítés:
A kölest alaposan mossuk meg folyó vízben. Akkor jó, ha a rajta átfolyó víz már teljesen tiszta, egy kicsit sem opálos. Tegyük egy lábosba, adjuk hozzá a vizet, és főzzük fedő alatt addig, amíg az összes vizet magába nem szívja. Ez alatt teljesen meg is puhul.
Vegyük le a tűzről, keverjük hozzá a mézet, a növényi tejet és a tojások sárgáját.
A tojások fehérjét a cukorral  verjük kemény habbá, és óvatosan, vigyázva,  nehogy összetörjük a habot, keverjük hozzá a köleses masszához.
Öntsük a masszát kivajazott 23-25 cm átmérőjű kerek, vagy hasonló méretű egyéb alakú formába, és 180-190 C-on süssük 30 percig. Ekkor takarjuk le alufóliával a tetejét, és süssük további 30 percig.
Hagyjuk a formában, amíg langyosra hűl, úgy könnyebb kivenni belőle. Ehetjük magában, vagy gyümölcsökkel, lekvárral társítva. Gyerekkor…

Legújabb bejegyzések

Rántotta gombával és darált hússal (paleo, tejmenetes, gluténmentes)

Sült szalonna reggelire - nem bacon (tejmentes, tojásmentes, gluténmentes, paleo)

Meggyes bögrés süti (tejmentes, gluténmentes, paleo, lehet tojás mentes)

Sült marha karfiol pürével és majonézes tojássalátával (paleo, tejmentes, gluténmentes)

Paleo zsemle (tejmentes, gluténmentes, paleo)

Mangós gyümölcstorta (tej- és tojásmentes, gluténmentes, paleo)

Gesztenyelisztes gofri (tej és gluténmentes)

Csíkos epres jégkrém (tejmentes, gluténmentes, tojásmentes)

Fehér rántotta (tej és gluténmentes)

Spenóttal töltött csirkemell (tej és gluténmentes, tojásmentes) +egy 10 perces vacsora ötlet